Strona główna Strona główna e-Panel czytelnościt Kontakt Polska wersja językowa Switch to English Top
Pomagamy tworzyć czytelne ulotki. Czytamy między słowami. Dostrzegamy to, co może umknąć uwadze innych.

Pomagamy tworzyć czytelne ulotki

Instytut Czytelności oferuje Państwu profesjonalne wsparcie w zakresie badania czytelności ulotki. Unikalna struktura naszej firmy wiąże się zarówno ze sposobem pracy farmaceutycznej firmy doradczej jak i ze specyfiką pracy agencji badania opinii rynku.

Sprawdź nas

Standardy pracy

Badania czytelności ulotki realizujemy wg. europejskich standardów EC/MHRA bazujących częściowo na wytycznych australijskich. Na specjalne życzenie Klienta oferujemy również dodatkowe analizy lingwistyczne czy psychologiczne.

Standardowe testy czytelności ulotki są połączeniem technik jakościowych IDI (In-depth-interview) oraz ilościowych PAPI (Pen and Paper Interview). Klasyczny test czytelności wg. unijnych standardów wspomagany jest autorskimi technikami bazującymi na metodologii ‘User-experience’, oraz innowacyjną metodą poszukiwania błędów i problemów w nawigacji po tekście ulotki, która nosi miano ‘Wędrówki heurystycznej’.

Dzięki tym technikom, już przed zadaniem właściwej serii pytań – znajdowane są pierwsze problemy w ulotce oraz formułowane są wnioski zwiększające czytelność tekstu. Scenariusz badania czytelności, oprócz pytań otwartych, które umożliwią swobodną wypowiedź respondenta, zawiera  wystandaryzowane pytania zamknięte posiadające precyzyjne skale. Każde z pytań odnoszących się do ulotki, diagnozowanych jest w oparciu o 7 wymiarów ewaluacyjnych.

Badania czytelności ulotki są wykonywane zgodnie z: